Sukukirja

Toivasten sukukirja I on kirjoittanut juvalainen sukututkija Ari Kolehmainen.
Yli 700-sivuisessa sukukirjassa on julkaistu sukutaulut (1759 kpl) nimineen kattavasti aikakirjojen alusta noin vuoteen 1900.

Toivasten sukukirja I kertoo savolaislähtöisen suvun alkuvaiheet, sukuhaarojen yhteydet ja asutushistorian liikkeet. Kirja luo pohjan ja rungon Toivasten myöhemmin julkaistaville sukukirjoille.

Toivasten suvun historia alkaa Kerimäen Anttolasta. Toivaset olivat levittäytyneet jo ennen ensimmäisiä veroluetteloita Rantasalmelle ja Siilinjärven Toivalaan.

Suurin osa myöhemmistä Toivas-haaroista on yhdistettävissä Siilinjärven Toivalaan.

Sukukirjassa käsitellään myös sukuseuran piirissä toteutetun isälinjaisen DNA-projektin tuloksia ja sitä, mitä DNA kertoo Toivasten alkujuurista ja asutushistorian linjauksista. Samalla luodaan katsaus laajemminkin isälinjan vaiheisiin ennen sukunimien syntyä.

Nouto: Järvenpäästä ilman postikuluja

Tilaa kirja painamalla alla olevasta painikkeesta

Sukututkimuksen tila

Sukuseuran Jäsensivulla on laitettu esille tämän hetkisen tutkimuksen tiedossa olevat Toivasten sukuhaarat. Huom. jäsensivut ovat tarkoitetut ainoastaan sukuseuran jäsenten katsottavaksi. Liittyminen on erittäin helppoa: Täytä lomake Jäsenhakemus ja lähetä se.

Ensimmäiset sukukirjatarinat verkossa

Mitä olisi arjen luovuus – ennen ja nyt? Miten me Toivaset olemme selvinneet arjesta kekseliäästi, luovasti, luontevasti erilaisista tilanteista?

Jäsensivulle päivitetty ensimmäiset sukukirjatarinat.  (Tarkoitettu ainoastaan jäsenille.)